Reklama w social media stanowi jedną z możliwości zrealizowania dla firmy efektywnej kampanii z zakresu marketingu internetowego. Żeby jednak faktycznie móc powiedzieć o takiej kampanii, która długofalowo przynosi nam korzyści- powinno być ona szeroko zakrojona i zaprojektowana przez specjalistów. Nie każdy przedsiębiorca zdaje sobie sprawę z tego, że taka kampania różni się od „obecności” na Facebooku, która w praktyce oznacza założenie strony firmowej i dodawanie tam postów raz na pół roku. Dlatego też kampanie social media nie są dla każdego, ale Ci, którzy dostrzegą w nich potencjał na pewno na nich skorzystają.
Ludzkie oblicze każdej firmy
Bardzo często mówi się o tym, że poprzez obecność firmy w mediach społecznościowych można lepiej i efektywniej kształtować jej wizerunek. Można wchodzić w bezpośredni dialog z odbiorcami, można też pozyskiwać od nich cenne informacje, co do ich preferencji, opinii oraz oczekiwań. Z jednej więc strony wpływamy na użytkowników poprzez naszą strategię reklamową, a z drugiej- pozyskujemy cenne informacje, które pozwolą nam lepiej zmodyfikować naszą ofertę, a być może- w konsekwencji także zwiększyć sprzedaż. Są to więc dwa, bardzo ważne aspekty związane z reklamą w social media, których nie można pominąć.
Jak zainteresować odbiorców?
Każde prowadzenie reklam w social media w praktyce powinno rozpocząć się od zdefiniowania najbardziej nas interesującej grupy docelowej. Zdarza się, że tych grup docelowych może być więcej- wówczas dla każdej trzeba dostosować inne treści i inny rodzaj przekazu. To może sprawić, że generowane przez nas treści będą ciekawsze, bardziej trafne i lepiej będą się sprawdzały w praktyce. Najłatwiej można to zobrazować przykładem: całkiem inne treści będą interesowały osoby nastoletnie, a inne zainteresują osoby w średnim wieku, które być może właśnie zakładają rodzinę. Stąd też konieczność opisania, jakie persony będą dla nas istotne i jak będziemy chcieli do nich dotrzeć w praktyce.
Reklama poprzez dodawanie postów?
Strona firmowa na portalu społecznościowym jest zazwyczaj miejscem, w którym publikujemy posty z określoną systematycznością. Można też zdecydować się na ich dodatkowe promowanie tak, aby wyświetlały się większej liczbie użytkowników, a co za tym idzie- aby miały większy zasięg. Tak czy inaczej, kluczowe jest, aby miały one interesującą treść, ale też zachęcały swoją grafiką czy dobrej jakości zdjęciami. Stąd też bardzo często to agencje reklamowe np. https://brandbay.pl/kampanie-reklamowe-social-media zajmują się prowadzeniem takich kampanii. Dysponują one zarówno specjalistami od grafiki komputerowej, którzy przygotowują materiały wizualne do postów, jak i specjalistami od content marketingu, którzy tworzą warstwę tekstową, która najczęściej powinna być skupiona na branży, w której działa klient. Zamieszczanie postów powinno być przeprowadzane w sposób regularny tak, aby użytkownicy nie czekali zbyt długo na kolejną porcję informacji. W postach może być też zachęcenie do dyskusji, która zazwyczaj jest tym, co bardzo mocno angażuje odbiorców. Takie dyskusje oczywiście powinny być moderowane.