O tym, jak wiele zalet ma dobrze zaprojektowana kampania reklamowa w sieci możemy się przekonać w momencie, kiedy już się na nią zdecydujemy i z miesiąca na miesiąc widzimy, że przybywa nam klientów, a zainteresowanie działalnością naszej firmy wzrasta. Najtrudniej jest jednak podjąć decyzję o tym, aby się w ogóle na taką kampanię zdecydować i w konsekwencji tego aby na taką kampanię przeznaczyć jakiś sensowny budżet, zwłaszcza jeśli dotąd jeszcze nigdy nie reklamowaliśmy naszego biznesu w żaden sposób. Pamiętajmy także o tym, że aby móc wdrożyć jakąkolwiek kampanię z zakresu marketingu internetowego, trzeba mieć co reklamować. Firma musi więc już mieć swoją stronę internetową lub też chociaż samą chęć stworzenia takiej strony w najbliższym czasie. Agencja reklamowa, która oferuje kampanie z zakresu marketingu internetowego bardzo często zajmuje się również tworzeniem stron. Wówczas w jednej firmie możemy zamówić wszystkie usługi tym samym oszczędzając czas i pieniądze. Do najpopularniejszych kampanii, z jakich korzystają firmy należy pozycjonowanie strony, kampanie Google Ads oraz kampanie prowadzone w mediach społecznościowych, które z kolei realizuje niejedna agencja social media.
Czy reklama w mediach społecznościowych ma sens?
Są takie branże i takie produkty, w przypadku których klienci bardzo często polecają sobie nawzajem usługi różnych firm czy też określone produkty. W przypadku takich branż reklama w mediach społecznościowych może dać naprawdę bardzo dobre rezultaty, ale tylko i wyłącznie wtedy, kiedy jest prowadzona w sposób profesjonalny. Co to oznacza? Za pewne nie to, co potocznie myśli się o działalności na takich portalach jak Facebook czy Instagram. Kampanie na takich portalach nie oznaczają tylko i wyłącznie potocznego „siedzenia” na telefonie czy komputerze- powinny być przeprowadzane w sposób przemyślany i szeroko zakrojony. Oznacza to przygotowanie już na starcie pewnego projektu tego, jak taka kampania ma wyglądać.
W projekcie należy uwzględnić rodzaj prowadzonych działań, harmonogram prac, budżet, a także cele, jakie chcielibyśmy osiągnąć w konkretnym dystansie czasowym. Ważnym elementem każdego projektu jest ustalenie konkretnych person, a więc grup odbiorców, dla których będziemy formułować nasz przekaz. W końcu, pamiętajmy o tym, że w przypadku takich kampanii bardzo ważna jest sama obecność w mediach społecznościowych, a więc regularne publikowanie treści wraz z ich wcześniejszym opracowaniem, zachęcanie użytkowników do dyskusji, a następnie jej moderowanie. Taka kampania wymaga naprawdę sporo pracy, a same posty powinny być dla użytkowników atrakcyjne zarówno pod kątem warstwy tekstowej jak i graficznej. Tylko poprzez systematyczne działania można powoli zwiększać zasięgi swoich treści, a także zdobywać coraz to nowych fanów. Do określenia pozostaje także to, czy kampania będzie wzbogacona o płatne reklamy w danym serwisie- zarówno Facebook jak i Instagram dają bowiem możliwość tworzenia postów promowanych.