Google Ads to specjalny system reklamowy, z którego można już korzystać od lat. Jest on szalenie popularny i często wybierany przez przedsiębiorców. Dawniej nazywany był Google AdWords i nadal bardzo często również w taki sposób się go określa. System pozwala nam na emitowanie reklam w bardzo różnej formie- można więc zaprojektować kampanię, która będzie skrojona na miarę naszych oczekiwań. Pamiętajmy jednak o tym, że zaprojektowanie i prowadzenie kampanii w tym systemie wymaga pewnej wiedzy i wcale nie jest takie proste. Z tego też względu bardzo często taka kampania reklamowa jest tworzona przez wyspecjalizowane w takich zadaniach agencje zajmujące się marketingiem internetowym.
Jakie reklamy możemy wykupić w ramach systemu?
Taka reklama Google Ads może przyjąć różną formę. Najprostszą i zarazem chyba najpopularniejszą jej formą jest krótka reklama tekstowa, które to reklamy możemy wyświetlać w wyszukiwarce Google lub w sieci reklamowej stron partnerskich Google. Na reklamę w wyszukiwarce zazwyczaj decydują się firmy, które jednocześnie chcą lub będą chciały skorzystać także z usługi pozycjonowania strony. Poprzez takie reklamy najmocniej skupiamy się na tym, aby pozyskać użytkowników wpisujących do wyszukiwarki konkretne zapytanie w formie frazy kluczowej. Tacy użytkownicy zazwyczaj wiedzą, czego chcą i często mają motywację zakupową. Poprzez wyświetlanie reklam niejako staramy się więc wyjść im naprzeciw.
Innym rodzajem kampanii jest ta w sieci reklamowej, gdzie obok reklam tekstowych można również emitować reklamy banerowe w różnych formatach. To, na jakich stronach będą się one wyświetlać można dość precyzyjnie targetować sugerując się tematyką i branżą, z jakich takie strony pochodzą. Dobrze jest jednak wiedzieć, że wyświetlając takie reklamy budujemy świadomość marki i informuje użytkowników o tym, że taka firma jak nasza istnieje na rynku. Wyświetlamy się jednak użytkownikom, którzy raczej nie mają motywacji zakupowych, a na reklamę trafiają przypadkiem, chociażby podczas czytania jakiegoś artykułu.
Jeszcze jedną ciekawą możliwością jest reklama w serwisie You Tube. Istnieje przynajmniej kilka form takiej reklamy przed filmikami lub w ich trakcie, które dają możliwość zaprojektowania nam kampanii w pełni dopasowanej do naszych potrzeb.
Największa zaleta systemu- rozliczenia za kliknięcia
To najpopularniejszy rodzaj rozliczania się w Google Ads, który jest najbardziej ceniony przez odbiorców. Mówi się nawet o tym, że w przypadku tych kampanii widzimy za co płacimy, gdyż kliknięcia są pewną akcją, jaką użytkownik wykonuje, podczas kiedy rozliczenia za ilość wyświetleń tak naprawdę nic nam nie mówią nawet o tym, czy użytkownik daną reklamę faktycznie zobaczył. Oczywiście, chcąc ocenić skuteczność kampanii mamy do dyspozycji szereg statystyk i danych, których analiza pozwala cały czas trzymać kampanię w ryzach i optymalizować ją według własnych preferencji. Budżet można w dowolnym momencie zmniejszyć lub zwiększyć, a następnie monitorować jakie skutki to przynosi.
Chcesz poznać więcej szczegółów? Sprawdź: https://brandbay.pl/prowadzenie-adwords-sem