Logo dla firmy- jak je stworzyć?
Logo jest dla każdej firmy jednym z elementów jej identyfikacji wizualnej. Zdarza się, że dzięki odpowiedniemu logo firma ma szansę być lepiej zapamiętana i bardziej popularna. Dodatkowo, projektując logo zawsze warto mieć na uwadze, że będzie nam ono towarzyszyć wszędzie, bo taka też jest jego funkcja. Tak jak i nazwa firmy, będzie umieszczane wszędzie i stanie się naszym znakiem rozpoznawczym. Dlatego też często okazuje się, że zaprojektowanie takiego logo wcale nie jest proste. Nie jest ono pokaźnych rozmiarów ani też nie musi być skomplikowane graficznie- nawet lepiej, aby było proste w swojej formie, ale pomysłowe. Często jednak stworzenie czegoś takiego wymaga dużo pracy koncepcyjnej, a także umiejętności zastosowania odpowiednich narzędzi.
Jak zaprojektować logo firmy? Zacznijmy od pomysłu
Najlepiej, aby podczas tworzenia różnych elementów identyfikacji wizualnej firmy być konsekwentnym. A więc używać tych samych kolorów wiodących, które będziemy umieszczać wszędzie w taki sam sposób. Dobrą praktyką tworzenia stron internetowych jest to, aby w ich szacie graficznej wykorzystywać kolory, jakie dana firma posiada w swoim logo. Ta spójność kolorystyczna pomoże stać się firmie bardziej rozpoznawalną i łatwiejszą do zapamiętania. Samo logo natomiast powinno być raczej proste, ale ze względu na fakt, że stanowi pewien skrót nazwy firmy czy też jej symbol, powinno mocno kojarzyć się z przedsiębiorstwem oraz z tym, czym się dana firma zajmuje. Pamiętajmy o tym, że estetyka jest istotna, ale sama koncepcja kreatywna gra tutaj najważniejszą rolę. Czasem przeprowadzając burzę mózgów warto pomyśleć o tym, co spodoba się samym odbiorcom. Stworzone logo ma być w końcu w największym stopniu atrakcyjne właśnie dla nich.
A jak wygląda zastosowanie odpowiednich narzędzi?
Osoby, które każdego dnia zajmują się projektowaniem, przygotowują projekty stron oraz inne grafiki użytkowe, najprawdopodobniej wykorzystałyby do stworzenia logo profesjonalne oprogramowanie- takie jak chociażby Adobe PhotoShop czy Corel Draw. Takie oprogramowanie daje nam tak naprawdę nieograniczone możliwości bycia kreatywnym. Jeśli jednak nie mamy tych programów i tak naprawdę jednorazowo chcielibyśmy po prostu sami zająć się stworzeniem logo własnej firmy, zawsze możemy skorzystać z różnego rodzaju platform, które są dedykowane do tego celu. Ogromną ich zaletą jest to, że są naprawdę łatwe w obsłudze, a tworzenie logo jest zadziwiająco szybkie. Wszystko, co może być nam potrzebne na takiej platformie jest pod ręką. Ich minusem jest jednak zakres możliwości, jakie mamy tutaj do dyspozycji- nasze możliwości kończą się wraz z kreatywnością twórcy platformy. Jednym to wystarcza- inni chcieliby coś bardziej oryginalnego. Dodatkowo pamiętajmy także o tym, że z narzędzia korzysta wiele osób, a co za tym idzie ktoś inny może w taki sposób wykreować logo podobne do naszego lub nawet identyczne. Nie mniej jednak jest to dobre rozwiązanie na start dla osoby, która dopiero zaczyna prowadzić firmę, ale chciałaby mieć wszystko dopracowane w najmniejszym szczególe.