Zaczynamy pozycjonowanie strony- na jaką kampanię się zdecydować?
Pozycjonowanie strony daje nam ogromne możliwości rozreklamowania naszej działalności w sieci. Strona, która dopiero co pojawi się w internecie zazwyczaj nie notuje zbyt dużego ruchu realnych użytkowników, a pozycjonowanie jest doskonałym sposobem na to, aby móc to zmienić. Dlatego też tak wiele osób interesuje się tą usługą i pyta, co wpływa na cenę usługi i jakie mogą być jej koszty miesięczne. W końcu, dzięki pozycjonowaniu można zostawić konkurencję w tyle i wypromować własną markę.
To ile kosztuje pozycjonowanie strony? Odpowiedź wcale nie jest taka prosta
Zdecydowanie, należy przyznać, że jest to jedno z najczęściej zadawanych pytań. Przy czym odpowiedź nie jest jednoznaczna i trudno zdefiniować tutaj konkretne kwoty. Zgłaszając się do agencji reklamowej, specjalista przygotowuje dla nas konkretną, indywidualną ofertę wraz z cenami, ale na finalne koszty świadczenia usługi składa się kilka czynników. Po pierwsze to, jakie frazy wybierzemy- standardowo powinno się ich wybrać około 5-6, a absolutnym minimum stanowią 3 frazy. Każda z nich posiada odrębną wycenę- czy to w modelu rozliczeń za efekt czy w płatnościach abonamentowych. Kolejną kwestią, która mocno wpływa na cenę jest obszar, na jakim chcemy działać. Często mówi się bowiem, że pozycjonowanie lokalne jest tańsze, wynika to jednak raczej z faktu, że frazy o charakterze lokalnym mają mniejszą poszukiwalność, a co za tym idzie- mogą być odrobinę tańsze od ogólnych fraz na całą Polskę. Oczywiście, największe koszty będziemy ponosić w przypadku fraz o najwyższej poszukiwalności i największej konkurencji ze stron innych firm. Na spory wydatek należy przygotować się także w momencie, kiedy będziemy chcieli wdrożyć kampanię eksportową- na przykład na inny kraj niż Polska. Wtedy jednak szacując zwrot z inwestycji widzimy, że zarabiamy również nie w złotówkach a w obcej walucie.
Kiedy pozycjonowanie lokalne ma sens?
Określenie tego, czy bardziej interesuje nas pozycjonowanie lokalne czy też kampania reklamowa na cały kraj jest więc kluczowe i powinno mieć miejsce już na samym początku. Kampania o charakterze lokalnym sprawdzi się wtedy, kiedy nasz biznes ma charakter lokalny, a więc w sytuacji, kiedy obsługujemy klientów tylko z danego miasta czy województwa. Jeśli nie będziemy w stanie wysłać towaru ani też świadczyć usług dla zainteresowanych klientów z drugiego końca Polski- reklama na cały kraj nie ma sensu i stanowi niepotrzebny wydatek. Z drugiej strony, rozszerzenie zakresu działalności firmy o sprzedaż wysyłkową sprawia, że możemy rozwijać nasze przedsiębiorstwo i stale zwiększać grono odbiorców swoich usług. Możemy docierać dalej i dajemy sobie nowe możliwości.
Jak więc widać, pozycjonowanie strony przede wszystkim powinno być dostosowane do potrzeb firmy. Dlatego też wycenia się je w formie indywidualnej oferty, gdzie proponowane słowa kluczowe naprawdę są popularne wśród użytkowników i mają charakter sprzedażowy. Dzięki wysokim pozycjom na takie frazy możemy trafić do użytkowników, którzy faktycznie wchodzą do wyszukiwarki z zamiarem zrobienia zakupów.