Blog

Jak obudzić w pracownikach to, co najlepsze? Grywalizacja charytatywna vol. 3.

26.01.2017

G enerał Dzikorsky, przewodniczący Niedźwiediev, a może stary dobry Puchaczenko? To tylko niektórzy z bohaterów naszej świątecznej akcji charytatywnej. Po raz kolejny zgrywalizowaliśmy nasz zespół i obudziliśmy w nim to, co najlepsze. Na ponad dwa tygodnie staliśmy się mieszkańcami wirtualnej krainy i poprzez swoje działania pomagaliśmy podopiecznym domów pomocy społecznej. Zobaczcie, jak od poprzedniego roku ewoluowała nasza grywalizacja i czego udało się nam dokonać.

Nowa historia

Charytatywna grywalizacja w SoInteractive stała się naszą przedświąteczną tradycją. Nie mogliśmy jednak pozwolić, by do naszego przedsięwzięcia wkradła się rutyna. Pierwszym krokiem była nowa historia. Tym razem przenieśliśmy się w świat, gdzie ułańska fantazja przeplata się z gorącym sercem, czyli na daleki wschód. Do Zimnogrodu. Co zaburzyło równowagę tego leśnego królestwa? Nic strasznego. Tylko porządna słowiańska impreza. Zimnogród przez cały grudzień szykował się na przyjazd Dziadka Mroza. Jak? Zbierając zapasy i rozbudowując swoje siedziby. Storytelling miał na celu nie tylko bawić uczestników, ale przede wszystkim uzasadnić nowe reguły gry, które wypracowaliśmy analizując nasze zeszłoroczne przedsięwzięcie grywalizacyjne.

W sercu gry

Nowa historia to jednak nie wszystko. Sercem dobrze zaprojektowanej grywalizacji jest mechanika. Aby utrzymać zaangażowanie zespołu i lepiej zrealizować cele akcji, wprowadziliśmy kilka nowych zasad. Podstawy pozostały bez zmian: punkty zdobywało się za zakup potrzebnych produktów oraz aktywność w mediach społecznościowych. Na mapie Zimnogrodu rosnąca liczba punktów przekładała się na rosnący obszar terytorium. Aby zaktywizować drużyny już na samym początku akcji, wprowadziliśmy swego rodzaju koszulkę lidera. Drużyna, która utrzymała prowadzenie przez więcej niż jeden dzień, oprócz wyróżnienia na mapie i punktów, zdobywała specjalne odznaczenie na drzwiach pokoju. Nowym mechanizmem były również poziomy. Zbieranie produktów z różnych kategorii (środki czystości, środki higieniczne, artykuły spożywcze, artykuły papiernicze) pozwalało zdobyć kolejny, a także ulepszyć swoją siedzibę oraz otrzymać bonusowe punkty. By nadać tempa rozgrywce i jednocześnie spełnić prośby domów opieki dla zespołów, przygotowaliśmy misje specjalne. Drużyny raz w tygodniu otrzymywały wiadomość z zadaniem, za wykonanie którego czekały je ekstra punkty. To jednak nie wszystko! Aby jeszcze bardziej zaangażować pracowników postawiliśmy na refleks. Wyzwanie mogły podjąć zespoły, które najszybciej dotarły do organizatorów z informacją zwrotną.

 grywalizacja pracowników

 

Wszystko po to, by pomóc

Akcja #Zimnogród to dowód na to, że grywalizacja może spełniać różne cele, również CSR-owe. Stała się ona okazją, by zrobić coś dobrego. Punkty, ranking czy zwycięstwo przyniosły sporo frajdy, jednak nie przyćmiły naszego głównego celu, czyli pomocy innym. A oto efekty. Dzięki zaangażowaniu naszych pracowników wsparliśmy trzy ośrodki pomocy społecznej. Prawie 2700 zebranych produktów, 126 udostępnień na Facebooku i Twitterze, 10 000 wyświetleń postów na portalach społecznościowych, i co najważniejsze – zaangażowanie całego zespołu w działania charytatywne.

grywalizacja pracowików - rezultaty

Mówi się do trzech razy sztuka. Nasz trzeci projekt grywalizacji charytatywnej powinien być idealny. Jednak w grywalizacji nigdy tak nie jest. Dlaczego? Grywalizacja jest procesem, który po każdej iteracji należy weryfikować i usprawniać, jeśli tego wymagają cele projektu czy grupa docelowa. Co przyniesie kolejna grywalizacja? Tego jeszcze nie wiemy, ale już teraz możemy powiedzieć jedno: będzie jeszcze lepsza!

 

 

Anna Armatys

Employer Branding & Marketing Specialist

Organizuje, tworzy, wymyśla. Od prawie 3 lat jako Employer Branding & Marketing Specialist opiekuje się marką SoInteractive. Ukończyła Marketing Międzynarodowy na UEK oraz Marketing Internetowy na AGH. Uważa, że nie ma rzeczy niemożliwych, ani projektów, których nie da się zrealizować. Specjalizuje się w rozwiązaniach grywalizacyjnych z zakresu HR i EB.

Zobacz również