Grywalizacja w podróży

Grywalizacja sprawia, że zwykła relacja klienta z marką zmienia się w wyjątkowe doświadczenie. Angażujące mechaniki i storytelling stają się efektywnymi narzędziami dla przewoźników lotniczych, którzy szukają nowego kanału komunikacji ze swoimi klientami. Zwykły program lojalnościowy? Dzisiaj to zdecydowanie za mało.

Podróżowanie łączy się z kolekcjonowaniem — pieczątek w paszporcie, pocztówek czy magnesów na lodówkę. Te emocje możemy dostarczać również online. Zdobywanie odznak podróżnika, odsłanianie mapy świata czy odkrywanie wiedzy na temat lotnictwa — dzięki mechanikom grywalizacyjnym mamy nieograniczone możliwości angażowania klientów korzystających z usług przewoźników.

Korzyści

Lojalność wobec marki

Program lojalnościowy nie musi ograniczać się do zbierania punktów i wymieniania ich na nagrody. Klienci często tracą zainteresowanie i przestają aktywnie uczestniczyć w programie. Odpowiednio dobrane mechaniki gier utrzymują poziom zaangażowania na stałym poziomie, dostarczając bodźców, które motywują do zakupu kolejnego biletu. Nawet jeśli konkurencja ma nieco lepszą ofertę.

Zaangażowanie społeczności

Klienci linii lotniczych, którzy zostali wciągnięci do gry tworzą wyjątkową społeczność. Dzięki grywalizacji tworzą wieź z marką oraz z innymi uczestnikami programu. Wchodzą w interakcje, podejmują wyzwania i dzielą się doświadczeniami. Angażując się w różne aktywności wokół marki tworzą grupę, która stanowi podstawę dla marketingu plemiennego.

Świadomość marki

Klienci zaangażowani w program grywalizacyjny chętnie o nim mówią. Publikują posty w mediach społecznościowych, tym samym rekomendując przewoźnika swoim znajomym. To wpływa na konkretne decyzje zakupowe: ludzie wybierają produkty i usługi bazując na opiniach innych. W efekcie, wybierając grywalizację budujesz świadomość i wizerunek marki. Z coraz szerszym zasięgiem.

Nowi klienci

Utrzymanie obecnych klientów jest równie ważne jak zdobywanie nowych. Dzięki wykorzystaniu grywalizacji, możesz zaoszczędzić na innych formach reklamy. Program jest promowany przez samych użytkowników. Im więcej osób gra, tym więcej nowych graczy chce sprawdzić, na czym polega rozgrywka.

Wzrost sprzedaży

Motywacja i zaangażowanie konsumentów bezpośrednio wpływa na przychody firmy. Uczestnictwo w programie kształtuje przyszłe decyzje zakupowe Twoich klientów. Dostarczenie angażującej rozrywki odbiorcom zwiększa nie tylko lojalność wobec marki, ale również sprzedaż jej produktów i usług.

Funkcjonalności

punkty ranking interaktywnamapa osiągnięcia statystyki notyfikacje poziomy profilużytkownika

Technologie

akka cassandra scala rabbitmq play php javascript