Blog

12.01.2017
Co z tą grywalizacją? Podsumowanie roku 2016

Dziesięć nowych trendów w grywalizacji”, „Koniec grywalizacji?”, „Nie uwierzysz, co się stało z …” – tak mogą brzmieć tytuły podsumowań ubiegłego roku. Zaskoczę Was, ale dla mnie ostatni rok w grywalizacji to przede wszystkim stabilizacja. Brzmi nudno? Niekoniecznie. Dla grywalizatora najlepszy czas właśnie się zaczął.

Czytaj
29.12.2016
Jakim typem gracza jesteś?

Angażująca mechanika gry? Jest! Wciągający storytelling? Jest! Świetny design? Gotowy! Czyżbyśmy mieli idealną grywalizację, która tylko czeka na wdrożenie? Nic bardziej mylnego. Nawet wysoka jakość poszczególnych elementów grywalizacji nie zagwarantuje sukcesu projektu, jeśli nie poznamy dobrze jego uczestników. Zanim powstanie złożona persona, warto zacząć od klasycznej typologii graczy według Bartle’a. Jest to popularna i stosunkowo prosta charakterystyka odpowiadająca na pytanie: czego poszukują gracze? Poznajcie zdobywcę, odkrywcę, społecznika i zabójcę.

Czytaj
15.12.2016
Dlaczego lubimy bajki? Storytelling w grywalizacji

Dawno, dawno temu, kiedy burza z piorunami oznaczała gniew bogów, a zaćmienie słońca wiązało się z magiczną mocą kapłanów, opowieści pozwalały ludziom rozumieć działanie świata. Dziś, mimo że nasza wiedza bazuje na odkryciach nauki, zamiłowanie do opowiadania i słuchania historii nadal pozostaje żywe. Co sprawia, że storytelling jest tak skuteczny i dlaczego nikt nie powinien wkładać go między bajki?

Czytaj
25.11.2016
W grze o dobro, czyli grywalizacja w akcjach charytatywnych

Blisko setka pracowników. Project Managerowie, graficy, marketing, kreacja, biznes, programiści. Różne osobowości, różne oczekiwania. Co ich łączy? Chcą pomagać. My postanowiliśmy ułatwić im to zadanie. Oczywiście wykorzystując to, na czym znamy się najlepiej, czyli grywalizację.

Czytaj
14.11.2016
Zgrywalizowany Madryt, czyli Gamification World Congress 2016

Największe autorytety z branży grywalizacji, ogromna dawka inspiracji, garść zaskakujących statystyk, przykłady rozwiązań oraz niesamowite narzędzia. Tak w kilku słowach mogę podsumować piątą edycję Gamification World Congress, który w tym roku odbył się w słonecznym Madrycie. GWC to bez wątpienia obowiązkowy punkt na międzynarodowej mapie wydarzeń grywalizacyjnych. Czas na krótką relację z najciekawszych wystąpień.

Czytaj
31.10.2016
Grywalizacja, czyli wirtualne pole do popisu

Czy kiedykolwiek martwiłeś się o to, że twoje niepodlane bakłażany uschną, a niezerwane jabłka się zepsują? Nie? Chyba nigdy nie grałeś w FarmVille! Troska o wirtualne grządki? Absurdalne, a jednak prawdziwe dla tysięcy posiadaczy wirtualnej farmy. Gry mają moc. To przez nie zmieniamy swoje plany, zarywamy noce, odwołujemy spotkania czy zapominamy o zjedzeniu kolacji. Jak to możliwe? Gry są nie tylko źródłem rozrywki.

Czytaj
13.10.2016
Więcej niż program lojalnościowy, czyli grywalizacja do zadań specjalnych

Maile, powiadomienia, przypomnienia, newsy. Ze wszystkich stron. Gdziekolwiek jesteś. Jeszcze nie tak dawno informacje były na wagę złota. Dziś próbujemy się od nich odciąć. Nie jesteśmy w stanie przetworzyć wszystkich informacji, które do nas docierają. Rozwinęliśmy w sobie umiejętność ignorowania przekazów reklamowych, szumu komunikacyjnego. Co to oznacza dla marek? Kryzys zaangażowania. Popularne stały się programy lojalnościowe. Popularne do tego stopnia, że wszędzie dostajemy kartę stałego klienta i zbieramy punkty. I co z tego wynika? To, że jest nam wszystko jedno. Pokażemy wam dlaczego.

Czytaj
28.09.2016
Jak walczyć o uwagę pokolenia 3F?

"On tylko przy komputerze by siedział! Z telefonem się nie rozstaje! Co z niego wyrośnie?" – znacie to? Ilu zatroskanych rodziców w ten sposób opisuje swoje dzieci? Tak się składa, że niektóre z tych dzieci już wyrosły. Są pracownikami, konsumentami, podatnikami. Z “siedzenia przy komputerze” udało im się wyciągnąć sporo korzyści: świetnie orientują się w mediach społecznościowych i aplikacjach mobilnych, są nieustannie podłączeni do źródeł wiedzy oraz pozostają w stałym kontakcie z przyjaciółmi – należą do pokolenia 3F.

Czytaj
06.08.2015
Grywalizacja w praktyce. 5 kroków do zmiany zachowań.

A gdyby tak codzienne obowiązki zamienić w grę? Przestajemy spóźniać się do pacy, regularnie biegamy, nauka języka idzie znacznie szybciej... Punkty, poziomy ranking, odznaczenia czy wyzwania pobudzają naszą motywację, podnoszą efektywność oraz budują zaangażowanie. Brzmi dobrze w teorii, a jak jest w praktyce? Oto pięć kroków, które pomogą Ci poznać podstawy budowania grywalizacji

Czytaj
23.07.2015
Oszczędzaj swój czas z LocalAPI

API jeszcze niegotowe? — czy właśnie to zdanie sprawia, że przerażony budzisz się w środku nocy? Ten moment, gdy backendowcy nadal pracują, a webdeveloperzy i testerzy chcą ruszyć z kolejnymi taskami… Ten stan, gdy API istnieje, ale nie ma jeszcze danych, na których mogłoby operować… Bezcenne, prawda? Znamy to, znamy. A raczej znaliśmy, bo skończyliśmy prace nad LocalAPI.

Czytaj
25.06.2015
Hybrigo, czyli jak w 6 godzin stworzyć apkę, która ulepszy naszą codzienność

Smart City to idea, która w najbliższej przyszłości zmieni miasta, centra handlowe, biura czy domy. Nastawiona jest ona przede wszystkim na to, by nasze otoczenie funkcjonowało w sposób ekologiczny, nowoczesny, oszczędny i co najważniejsze – efektywny. W ramach tygodnia CaseWeek, pod okiem naszego CTO – Roberta Boguszewskiego, z tym tematem zmierzyła się grupa studentów. Wynik ich prac? Hybrigo – aplikacja, która sprawi, że staniesz się świadomym użytkownikiem swojego samochodu.

Czytaj
07.05.2015
SXSW, czyli wszystkie drogi prowadzą na południe, południowy zachód

Tegoroczny festiwal SXSW dobiegł końca. Ponad 70 000 uczestników stopniowo opuściło Austin w Teksasie zabierając ze sobą świeżą dawkę inspiracji i energii. To wydarzenie, na którym każda firma ze świata technologii i branży kreatywnej powinna się pojawić. Na SXSW składają się trzy sekcje tematyczne i ponad 10 dni pełnych wrażeń, to wgląd w obecne trendy oraz barometr nadchodzących zmian. W tym roku również ekipa SoInteractive wybrała się na południe, południowy zachód by wypełnić głowy nowymi inspiracjami i planami!

Czytaj
09.02.2015
Kij czy marchewka, czyli jak motywować siebie i innych

Stosowaliście (czy też może ktoś stosował wobec Was) metodę kija lub marchewki? Karanie i nagradzanie to dwie najpopularniejsze ścieżki do osiągnięcia zamierzonego celu. Która opcja jest skuteczniejsza? Zdania są zwykle mocno podzielone, ale my nie mamy wątpliwości – to pozytywne bodźce tworzą i utrzymują motywację oraz długotrwałe zaangażowanie.

Czytaj