Blog

21.02.2017
Nagradzanie w grywalizacji. O wielkich osiągnięciach, których nie wpisujemy do CV

Odznaki, trofea i punkty towarzyszą nam od małego. Pamiętasz konkurs ortograficzny, w którym nagrodą był po prostu dyplom za uczestnictwo? Odznaka za zebranie dziesięciu wodnych pokemonów, tytuł Mistrza Śniadań w aplikacji QuizUp, złoty puchar od PlayStation otrzymany za wyjątkowo waleczną akcję w grze... Dlaczego niematerialne wyróżnienia przynoszą taką satysfakcję? Jak to możliwe, że bez względu na wiek użytkowników, wciąż ich angażują?

Czytaj
26.01.2017
Jak obudzić w pracownikach to, co najlepsze? Grywalizacja charytatywna vol. 3.

Generał Dzikorsky, przewodniczący Niedźwiediev, a może stary dobry Puchaczenko? To tylko niektórzy z bohaterów naszej świątecznej akcji charytatywnej. Po raz kolejny zgrywalizowaliśmy nasz zespół i obudziliśmy w nim to, co najlepsze. Na ponad dwa tygodnie staliśmy się mieszkańcami wirtualnej krainy i poprzez swoje działania pomagaliśmy podopiecznym domów pomocy społecznej. Zobaczcie, jak od poprzedniego roku ewoluowała nasza grywalizacja i czego udało się nam dokonać.

Czytaj
12.01.2017
Co z tą grywalizacją? Podsumowanie roku 2016

Dziesięć nowych trendów w grywalizacji”, „Koniec grywalizacji?”, „Nie uwierzysz, co się stało z …” – tak mogą brzmieć tytuły podsumowań ubiegłego roku. Zaskoczę Was, ale dla mnie ostatni rok w grywalizacji to przede wszystkim stabilizacja. Brzmi nudno? Niekoniecznie. Dla grywalizatora najlepszy czas właśnie się zaczął.

Czytaj
29.12.2016
Jakim typem gracza jesteś?

Angażująca mechanika gry? Jest! Wciągający storytelling? Jest! Świetny design? Gotowy! Czyżbyśmy mieli idealną grywalizację, która tylko czeka na wdrożenie? Nic bardziej mylnego. Nawet wysoka jakość poszczególnych elementów grywalizacji nie zagwarantuje sukcesu projektu, jeśli nie poznamy dobrze jego uczestników. Zanim powstanie złożona persona, warto zacząć od klasycznej typologii graczy według Bartle’a. Jest to popularna i stosunkowo prosta charakterystyka odpowiadająca na pytanie: czego poszukują gracze? Poznajcie zdobywcę, odkrywcę, społecznika i zabójcę.

Czytaj
15.12.2016
Dlaczego lubimy bajki? Storytelling w grywalizacji

Dawno, dawno temu, kiedy burza z piorunami oznaczała gniew bogów, a zaćmienie słońca wiązało się z magiczną mocą kapłanów, opowieści pozwalały ludziom rozumieć działanie świata. Dziś, mimo że nasza wiedza bazuje na odkryciach nauki, zamiłowanie do opowiadania i słuchania historii nadal pozostaje żywe. Co sprawia, że storytelling jest tak skuteczny i dlaczego nikt nie powinien wkładać go między bajki?

Czytaj
25.11.2016
W grze o dobro, czyli grywalizacja w akcjach charytatywnych

Blisko setka pracowników. Project Managerowie, graficy, marketing, kreacja, biznes, programiści. Różne osobowości, różne oczekiwania. Co ich łączy? Chcą pomagać. My postanowiliśmy ułatwić im to zadanie. Oczywiście wykorzystując to, na czym znamy się najlepiej, czyli grywalizację.

Czytaj
14.11.2016
Zgrywalizowany Madryt, czyli Gamification World Congress 2016

Największe autorytety z branży grywalizacji, ogromna dawka inspiracji, garść zaskakujących statystyk, przykłady rozwiązań oraz niesamowite narzędzia. Tak w kilku słowach mogę podsumować piątą edycję Gamification World Congress, który w tym roku odbył się w słonecznym Madrycie. GWC to bez wątpienia obowiązkowy punkt na międzynarodowej mapie wydarzeń grywalizacyjnych. Czas na krótką relację z najciekawszych wystąpień.

Czytaj
31.10.2016
Grywalizacja, czyli wirtualne pole do popisu

Czy kiedykolwiek martwiłeś się o to, że twoje niepodlane bakłażany uschną, a niezerwane jabłka się zepsują? Nie? Chyba nigdy nie grałeś w FarmVille! Troska o wirtualne grządki? Absurdalne, a jednak prawdziwe dla tysięcy posiadaczy wirtualnej farmy. Gry mają moc. To przez nie zmieniamy swoje plany, zarywamy noce, odwołujemy spotkania czy zapominamy o zjedzeniu kolacji. Jak to możliwe? Gry są nie tylko źródłem rozrywki.

Czytaj
13.10.2016
Więcej niż program lojalnościowy, czyli grywalizacja do zadań specjalnych

Maile, powiadomienia, przypomnienia, newsy. Ze wszystkich stron. Gdziekolwiek jesteś. Jeszcze nie tak dawno informacje były na wagę złota. Dziś próbujemy się od nich odciąć. Nie jesteśmy w stanie przetworzyć wszystkich informacji, które do nas docierają. Rozwinęliśmy w sobie umiejętność ignorowania przekazów reklamowych, szumu komunikacyjnego. Co to oznacza dla marek? Kryzys zaangażowania. Popularne stały się programy lojalnościowe. Popularne do tego stopnia, że wszędzie dostajemy kartę stałego klienta i zbieramy punkty. I co z tego wynika? To, że jest nam wszystko jedno. Pokażemy wam dlaczego.

Czytaj
28.09.2016
Jak walczyć o uwagę pokolenia 3F?

"On tylko przy komputerze by siedział! Z telefonem się nie rozstaje! Co z niego wyrośnie?" – znacie to? Ilu zatroskanych rodziców w ten sposób opisuje swoje dzieci? Tak się składa, że niektóre z tych dzieci już wyrosły. Są pracownikami, konsumentami, podatnikami. Z “siedzenia przy komputerze” udało im się wyciągnąć sporo korzyści: świetnie orientują się w mediach społecznościowych i aplikacjach mobilnych, są nieustannie podłączeni do źródeł wiedzy oraz pozostają w stałym kontakcie z przyjaciółmi – należą do pokolenia 3F.

Czytaj
06.08.2015
Grywalizacja w praktyce. 5 kroków do zmiany zachowań.

A gdyby tak codzienne obowiązki zamienić w grę? Przestajemy spóźniać się do pracy, regularnie biegamy, nauka języka idzie znacznie szybciej... Punkty, poziomy, ranking, odznaczenia czy wyzwania pobudzają naszą motywację, podnoszą efektywność oraz budują zaangażowanie. Brzmi dobrze w teorii, a jak jest w praktyce? Oto pięć kroków, które pomogą Ci poznać podstawy budowania grywalizacji.

Czytaj
23.07.2015
Oszczędzaj swój czas z LocalAPI

API jeszcze niegotowe? — czy właśnie to zdanie sprawia, że przerażony budzisz się w środku nocy? Ten moment, gdy backendowcy nadal pracują, a webdeveloperzy i testerzy chcą ruszyć z kolejnymi taskami… Ten stan, gdy API istnieje, ale nie ma jeszcze danych, na których mogłoby operować… Bezcenne, prawda? Znamy to, znamy. A raczej znaliśmy, bo skończyliśmy prace nad LocalAPI.

Czytaj